KANCELARIA

KANCELARIA PARAFIALNA

CZYNNA:

PONIEDZIAŁEK
16:00 – 18:00

CZWARTEK
16:00 – 18:00

PIĄTEK
10:00 – 12:00

 

 

DOKUMENTY POTRZEBNE:

CHRZEST

  1. Akt urodzenia dziecka z USC.
  2. Świadectwo ślubu kościelnego rodziców dziecka jeśli ślub był poza parafią.
  3. Jeżeli rodzice nie mają ślubu kościelnego wypełniają razem z chrzestnymi oświadczenie, które składają w kancelarii. 
  4. Jeżeli rodzice z dzieckiem mieszkają w innej Parafii, zezwolenie z Parafii zamieszkania na chrzest w naszej Parafii.
  5. Zaświadczenia od rodziców chrzestnych z ich parafii zamieszkania, że są mogą pełnić funkcję chrzestnych
    Ojcem i matką chrzestną może zostać:

    – każdy(a) kto jest wystarczająco dojrzały do pełnienia tego zadania,
    – przyjął sakramenty: chrzest, bierzmowanie, Eucharystię i ukończył 16 lat,
    – osoba należąca do Kościoła Rzymskokatolickiego prowadząca życie zgodne z wiarą i z wymaganiami Kościoła Rzymskokatolickiego (chrzestnymi nie mogą być osoby żyjące w małżeństwie bez ślubu kościelnego).
  6. Z KOMPLETEM DOKUMENTÓW UDAJEMY SIĘ DO KANCELARII PARAFIALNEJ.

PIERWSZA  KOMUNIA  ŚWIĘTA

  1. Świadectwo Chrztu Świętego (jeżeli miał on miejsce poza naszą parafią).
  2. Udział w przygotowaniu do Pierwszej Komunii św. w naszej Parafii.
  3. Świadectwo udziału w lekcjach religii w szkole (jeżeli dziecko nie uczęszcza do SP nr 74 lub SP nr 108).
  4. Jeżeli dziecko jest spoza naszej parafii, potrzebne jest zezwolenie na Pierwszą Komunię św. z parafii zamieszkania rodziców i dziecka .Jeżeli dziecko mieszka na terenie naszej parafii a do Komunii przystąpi w innej parafii (np. z klasą) należy ks. Proboszcza poprosić o pozwolenie na Komunię poza parafią miejsca zamieszkania.

SAKRAMENT MAŁŻEŃSTWA

1. Dowody osobiste osób mających zawrzeć związek małżeński.

  1. Odpis zupełny aktu urodzenia z USC
  2. Świadectwa chrztu (do ślubu kościelnego) z aktualną datą wystawienia, jeżeli na świadectwie chrztu w uwagach nie ma informacji o przyjęciu sakramentu bierzmowania to dodatkowo świadectwo bierzmowania, z parafii w której sakrament był przyjęty.
  3. Świadectwa nauki religii z ostatnich klas.
  4. Zaświadczenie uczestnictwa w katechezie przedmałżeńskiej z poradnią rodzinną.
  5. Dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego do ślubu konkordatowego (ważne 6 miesięcy) lub akt zawarcia związku cywilnego w USC.
  6. Osobiste zgłoszenie się w kancelarii parafialnej 3 miesiące przed planowanym ślubem.

POGRZEB

  1. Akt zgonu z USC, po wpisaniu do księgi zmarłych w parafii do zwrotu, a także karta zgonu jako dokument konieczny do pochowania na parafialnym cmentarzu.
  2. Data i godzina pogrzebu ustalone w Zakładzie Pogrzebowym .
  3. Dokument potwierdzający przyjęcie sakramentu chorych.
  4. Jeżeli zmarły jest spoza naszej Parafii, to potrzebne jest zezwolenie na pogrzeb z Parafii zamieszkania zmarłego.